Rogue One: A Star Wars Story..

Evet efendim, bilenler bilir ne Star Wars’un ne de Star Trek’in kitlesi içerisinde yer almadığımı. Ancak bildiğim kadarıyla da ikisi arasında bir rekabet söz konusu. Naçizane yorumum ise tam işte tam bu noktada, kesinlikle Star Wars önde. Zira geçen hafta, bu film için olduğu gibi, kalan geçmiş dönem Oscar sezonu filmlerini bitirme amaçlı izleme maratonum bağlamında seyrettiğim Star Trek Beyond filmi nirde bu nirdeee...
Bi kere görselliğin gerçekçiliği anlamında inanılmaz büyük bir fark var. Her ne kadar filmi sevmesem de, daha doğrusu benlik olmadığı için hoş vakit geçirmemiş olsam da, öylesi uzak bi geleceğin dünyasını, hiç ama hiç bilgisayarda-stüdyoda yaratılmış hissi vermeden kotarmış olmaları takdire şayan. Dolayısıyla geçmiş Oscar’lardaki ‘best visual effects’ (The Jungle Book kazanmış olsa da) ve ‘best sound mixing’ (Hacksaw Ridge kazanmış olsa da) 2 adaylığını da sonuna kadar hak ettiğini düşünüyorum. Çünkü bana harbiden o uçak gemisindeymişim ve o seslerin gerçekçiliğine maruzluk hissini sonuna kadar hissettirdi.
Her ne kadar bu güne kadar birkaç Star Wars seyretmiş olsam da, hayranı olmadığım için tekrar tekrar izlemediğimden konuları takip etmem hep çok zor oldu. İki film arası zaman farkı ve dediğim gibi en azından 2. kez bi hatırlatma seansı yapmadığım için hep, konuya dair bütünselliğim mevcut değil. Her şey kesik kesik. O yüzden bu noktada konuya dair bir şey diyemiyorum. Zira hayranı iseniz zaten seversiniz diye düşünüyorum. Öyle iseniz de bana bi konu bütünlüğü açısından izleme sırası sunarsanız müteşekkir olurum. Öyle çok yorum okudum ki kafam iyice gitti :/
Bir de teknik konuların, normal bir izleyicinin anlayamayacağı ve asla doğruluğunu sorgulayamacağı şekilde karmaşık olduğunu; zaten sadece konular birleşsin diye öylesine aralara serpiştirilmiş diye düşünüyorum. Çok rahatsız ediciydiler, şahsen benim için :/
Meraklısına 1: O kadar badire atlatıp kızımızın göz kaleminin akmamasına taktım kafayı!
Meraklısına 2: Mads Mikelsen’ı deli severim zati ancak o nasıl bir menejerlik başarısıdır öyle aman Allah’ım. Rolü çok az görünse de baba bir karakteri oynayacak kadar Star Wars’ta da yer almayı başarması inanılır gibi değil. Helal vallahi.. ah Hanibal ah..

Popular Posts