Kış Uykusu.. / Winter Sleep..

Hepsini izlemedim ancak birkaç tane Nuri Bilge filmi izlemişliğim vardır. Aklımda kalan Üç Maymun'du, iyiydi ancak aşık olmamış, pek sevmemiştim. Bir de baharlı bir film vardı adını tam hatırlamadığım. O kadar yani! Hani o hiç konuşma olmayanlarından. Bir sinefil olarak çok ama çok sıkıldığım film sayısı sayılıdır. Ancak üzülerek söylüyorum ki o film de onlardan biri idi.
O yüzden Kış Uykusu'na çok çekinerek yaklaştım. Ee tabii ki Altın Palmiye alması etkili oldu ancak esas Oscar Boy da iyi yazınca, tamam dedim, izlenecek.
Ve iyi ki de öyle olmuş. Zira pek bir beğendim.
Evet bazı bağlantılar havada kalmış, belki de bilerek bırakılmış, izleyici istediği gibi zihninde boşlukları doldurup birleştirsin diye, o yüzden sıkıntı yok :)
Zaten ben o kızı çok severim, pek güzeldi yine.
Tasavvuf kırıntıları pek bir güzel yerleştirilmiş, bana zaten son dönemlerde her şey aynı şeyleri gösteriyor, hatırlatıyor, burada da görmek çok hoştu.
Cümleler, her bir karesi kompozisyon olarak resim gibi çalışıldığı her halinden belli sahneler, oyunculuk, her kişinin durumunun iki yanının da olduğunu, tarafa ve yaşadıklarına göre farklılaştığını izlemek pek keyifliydi.

Sevdim ben, hak etmiş naçizane kanımca. O klasik tam bir festival filmi havasında olan iyi bir yapım bence. Yabancı film gibiydi, o klasik deyimce..

Comments