Selma..

Ne yazık ki Oscar'lar döneminde izleyememiştim, çünkü Türkçe altyazısına erişememiştim, Afrikalıların İngilizcesi konusunda kendime çok güvenmediğim için de altyazısız izlemeye cesaret edememiştim. Ve sonunda izleme şansına eriştim. Geçen seneki 12 Yıllık Esaret ve Malcom gibi filmlerden kesinlikle daha çok beğendim. Özellikle ülkemizde her seçim öncesi gidin lütfen oy kullanın kampanyalarını gördükçe aslında onu kullanmaya gitmeyenlerin tam bir şımarıklık gösterdiğini anlamaları için mutlaka izlemesi gereken bir film. Çünkü insanların neler çektiklerini, nasıl yıllarca ama yıllarca mücadele ettiklerini ortaya koyan çok etkili bir film. Olayların tabii ki gerçekte de acımasızca yaşanmış olması etkinliğini arttırıyor.
Bize resmen altın tepside verilmiş olduğunu bir kez daha anladığım oy kullanma hakkı için zencilerin, inanılmaz bir anlamsızlıkla, ve kanımca halen çektikleri fazlasıyla fazla eşitsizle birlikte sahip olamadıkları oy hakkı için neler çektiklerini, hiç öyle ağlak ajitasyona kaçmadan çok saf ve öz bir şekilde ortaya koyuyor Selma.
Kesinlikle en iyi film adaylığını hak etmiş. Ve izlenmesi gereken bir yapım olmuş.
En azından bir dahaki seçimden önce halen oy kullanmaya gitmeye üşenenlerce!